23 de juny 2014

The pig brothers

Obra per a titelles, basada en el conte popular 'Els tres porquets i el llop'. Escrita pels alumnes de 1r ESO A: Patrícia Real Pastor, María Sancho Gutiérrez, Candela Sevilla Gutiérrez i Paula Simeón Vedreño.



'THE PIG BROTHERS'

Escena I

Al bosc, a casa de JOE, amb els seus germans GEORGE i MIKE.
GEORGE - A mi no m'agrada que em perseguisquen les fans ni que em molesten.
JOE - Però jo no les puc atendre sempre. A més, ara he de gravar el nou disc.
MIKE – Doncs jo no pense atendre-les! Sempre ho faig jo!
GEORGE – Ara torne.
JOE – On vas?
GEORGE – A ca Garcia, dotor!
Escena II

Com la casa és de vidre, quan GEORGE se'n va al bany, observa que una dona els espia des de fora. GANDULESTRA, en veure'l, truca a la porta, però no li obrin. Com no li fan cas, mira pels vidres i els colpeja.
GANDULESTRA – (Crida d'alegria.) Ai, a, ai, ooooh, Sííííí! Signeu-me un autògraf, per favor! Sou els meus cantants preferits!
Els tres germans passen d'ella.
GANDULESTRA - Què feu? Porte tot el dia ací esperant i no em feu ni cas! (Al públic, en un apart) Si no m'obrin, ara veuran!
Escena III

GANDULESTRA està davant de la casa de vidre de JOE, el germà petit. És una casa molt bonica, però molt feble. GANDULESTRA arreplega pedrotes per a destrossar-li-la per no haver-li fet cas, però espera que se'n vagen per a no ser descoberta.
Escena IV

En conversa telefònica.
JOE - Hola GEORGE, podria anar a passar uns dies a ta casa?
GEORGE- I per què?
JOE –És que m'han trencat tots els vidres de casa i no s'hi pot estar. El cristaller tardarà en reparar-me els danys.
GEORGE – D'acord, no et preocupes. Vine-te'n.
JOE – Em pose de camí de seguida.
Escena V

Al dia següent, durant la nit i sense esperar-s'ho, comença a cremar-se la casa de fusta hindú de GEORGE.
GEORGE – No notes una oloreta a sandal excessiva?
JOE – Sí i molta calor als peus.
GEORGE – Als peus?
JOE – Sí, corre que ens cremem. Agafa un poc de roba i anem-se'n.
GEORGE - Ja la tinc; anem-se'n.
JOE - Enviem-li un whatssap a MIKE per veure si podem refugiar-nos a sa casa.
GEORGE – (Escriu.) - MIKE algú ha trencat els vidres de la casa de JOE i ara m'ha cremat la casa. Anem cap a ta casa.
MIKE contesta: "Veniu, no us preocupeu".
Escena VI

Després del que ha ocorregut, avisen la policia i denuncien els fets, però GEORGE recorda GANDULESTRA voltant la casa de JOE i pensà que tot allò ha degut ser cosa d'ella.
GEORGE – Germans, caldrà escarmentar eixa boja que volta pel bosc perquè estic segur que ha estat per la seua culpa que JOE i jo ja no tenim casa.
JOE - No podem venjar-nos. Això seria com encetar una guerra i acabaríem pitjor.
GEORGE - Ja ho sé, però no vaig a permetre que se n'isca amb la seua.
JOE continuava negant-se, però GEORGE trassa igualment el pla.
GEORGE - Que bé! La trampa ja està preparada.
GEORGE i MAIK reien, però JOE estava trist i els deia que 'no obraven bé'.
JOE – No ho esteu fent bé; jo no vull saber res del que trameu. És la policia qui ha d'actuar; si ho fem nosaltres ens posarem en un bon embolic.
Escena VII

Per sort, després d'aquella acció dels dos germans, aquella fan ja no tornà a actuar més i, passats uns dies, JOE hagué de reconéixer que l'acció havia estat efectiva. Feia calor i tenien la finestra de la casa oberta.
JOE - Ho sent molt. GEORGE, em podries explicar el pla que feres?
GEORGE – Clar. Anàrem a ca GANDULESTRA i li lliuràrem uns autògrafs al temps que li dèiem que el nostre grup s'anava a trencar. Aleshores ens va demanar que no ho férem i ens amenaçà que si ho féiem no voldria saber res més de nosaltres tres.
JOE – Només això? I es va quedar tranquil·la i s'ho va creure?
GEORGE – Sí.
JOE - Doncs tampoc no ha sigut per a tant.
GEORGE – Clar; tampoc era tan complex.
Escena VIII

I els tres començaren a riure sense saber que GANDULESTRA estava a fora de la casa escoltant el que deien des de feia un estona.
GANDULESTRA – (En un apart.) A sí, tot ha estat una estratègia per a traure'm del mig! Ara sabran el que és bo!
GANDULESTRA comença a acumular objectes i amagar-los a la vora de la casa; mentre els tres germans continuen rient-se i fent plans per a la col·locació d'una alarma.
GANDULESTRA - Per fi; ja tinc tot el necessari per a poder picar la mansió i destrossar-la.
Escena IX

Mentrestant, els germans segueixen dins la mansió de MAIK i es preparen per a activar l'alarma per a fans perquè no volen més sorpreses.
MAIK - L'alarma ja està sonant? Aixòés que falla o que hi ha algú que intenta entrar a casa sense permís
JOE – Això significa que la nostra fan ja està mans a l'obra.
GEORGE - Correu, eixiu de casa.
MAIK – Clar, home i veurem on vivim. JOE crida la policia.
Escena X

La policia até la cridada de GEORGE i els comuniquen que en breu estaran allí.
POLICIA - Hola bona nit.
JOE – Bona nit!
POLICIA – De seguida detindrem la vostra fan. Amb fans com ella ja no necessiteu enemics.
GEORGE - Per cert, sap ja alguna cosa de qui pagarà els desperfectes de les nostres cases?
POLICIA – Sí, està demostrat que ha estat una tal GANDULESCA, quan l'agarrem i declare, l'assegurança de la llar us pagarà la reconstrucció.
JOE - MAIK, feres molt bé en fer-te la casa de pura roca.
Escena XI

Entra un segon policia que els anuncia que han detingut GANDULESTRA quan es disposava a atacar amb una pisonadora la casa.
POLICIA – Bé, tot està resolt. Que tingueu bona sort amb la gira.
Escena XII

Els germans li donen les gràcies al POLICIA i, després d'uns mesos d'obres...
JOE - Estic pensant en uns nous temes per a la nova gira. Un d'ells s'anomena 'Vés amb compte amb les fans'.
GEORGE - Quina idea més bona; és original.
MAIK - A mi també m'agrada.
ELS TRES GERMANS – (Alhora.) I ací acaba la història dels PIG BROTHERS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.